st patricks day

Oj nu har jag inte skrivit på snart en vecka!

Först och främst! Om ni är på stranden, kliv inte på koraller eller dylikt. Dem är vassa och det gör ONT och du kan inte gå normallt på flera dagar. en annan sak, som iaf jag måste komma ihåg. Glöm inte solkräm!! Solen tar även om du sitter på en båt och det blåser iskallt! du KOMMER bli solbränd i hela fejjan

såå i fredags gjorde jag inggenting i stort sett. Var nästan helt ledig för heath var hos sina morföräldrar hela dagen. Jag gjorde bara hushållsarbetet och hämtade barnen från skolan sen var jag klar för dagen.

I lördags åkte jag på simma med delfiner outing i Tauranga! tyvärr såg vi inga delfiner!! :( MEN vi såg späckhuggare, vilken var väldigt coolt ändå. Dem sa att det är rätt ovanligt. Dem simmade fram till båten och lekte och liksom simmade längs båtkanten, simmade upp till ytan och spruta vatten osv. Riktigt fina! Hade dock velat se lite delfiner också, och faktist simma med dem. Kan ju inte direkt simma med späckhuggare.

Kom hem vid halv 8 på kvällen!! Skulle träffat några andra svenska tjejer för tacokväll vid 7, men eftersom jag var så sen hann jag inte, så jag följde med Linda, en svensk tjej jag träffade på båten, hem istället där vi sminkade oss och fixade för kvällen. Gick ut till nån klubb jag inte kommer ihåg namnet på och mötte upp de andra svenska tjejerna där ist. Hade riktigt kul! var ju St patricks day igår så alla var ute och firade och var uppklädda med hattar och grönt och allt möjligt.

Kom hem och var i säng vid 5 imorse..Idag sov jag till typ 2..Kändes sådär att gå upp så sent. Meen åkte in till stan och åt burger king..igen..Köpte kakor! och godis från London lolly shop! igen. Och nu är jag hemma, sitter med Kate i sängen som spelar på min Ipad.

Mycket text, lite bilder. Men kommer nog mer när jag fått bilderna från de andra med kamera. Jag hade bara min mobil




Utsikten från vårat hus!








Utgång!



Happy st patricks day haha



Vem är Gillian?! Tack för hatten iaf ;)







Linda :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0