Helg igen

Skrev ett jättelångt inlägg i fredags om mitt lilla äventyr på motorvägen. Men av någon anledning blev det inte upplagt. orkar inte skriva om allt, men kan säga att vägen till Wills skola gick jättebra. Vägen hem däremot tog ca 1 timme. Det ska ta 15-20 min..Förstår ni hur fel jag körde då. För det första hittade jag inte tillbaka ut på motorvägen igen! när jag väl var där, och egentligen visste vart jag skulle, lyckades jag ändå missa min avfart och blev tvungen att fortsätta rakt fram. Så fick köra över en fet, lång bro över till nån annan ö eller vad det var. Där fick jag svänga av på första avfarten, stanna på ett litet poliskontor och fråga efter vägen tillbaka haha. Snälla som polisen här i nz är skrev dem ut en karta från google maps åt mig och försökte förklara vägen hehe. Det gick bra, jag kom ju hem liksom.

I fredags kom josefine hit och i Lördags åkte vi in till stan för att möta upp Elisa! Shopping blev det och sen hem för att duscha och göra oss iordning för kvällen. Sprang fram och tillbaka mellan två klubbar hela kvällen. regnade gjorde det också. Men det var kul, lite konstigt folk här i Auckland bara hehe. Trängde ihop oss alla tre i sängen och slocknade direkt. Idag gick vi till ett cafe i närheten och åt frukost osv. Sen tillbaka till stan, gick till Auckland art gallery och kollade lite konst. Är gratis så ska nog tillbaka dit nån annan gång. Hann inte riktigt se allt idag.

blir lugn kväll nu, ska kolla film och äta mina pringles. Om två veckor åker min värdfamilj till Los angeles. Hela huset för mig själv i tio dagar! ;)














kommer fler bilder i annat inlägg. måste ladda upp från mobilen tjing

Kommentarer
Postat av: mikaela - nz.

Åh, jag var på samma o-kurs som Elisa! Hon är så rar :)

2012-04-27 @ 04:29:49
URL: http://mikkaelo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0