6 juni

Sveriges nationaldag! Hade helt glömt bort. (visste inte) men såg alla upptaderingar på facebook.
Har inte skrivit på evigheter. Orkar aldrig skriva längre. Har jätte mycket julkänsla!! Igår var den ultimat! Av någon anledning började det köras julsånger på Itunes när jag stod och skalade mandariner. Så var det kolsvart ute och brasan på, råkade hitta lite kanel i skafferiet också av en slump. Det är bara för att det går mot vinter, blir mörkt tidigt och är kallt som jag får den där känslan.

I helgen var jag på min första rugbymatch! Vodafone Warriors (Nz) mötte Storm (Melbourne) typiskt nog vann Australien..Vi ledde ett bra tag men mot sluten tog dem igen! Attans! Blev medbjuden av Christina, hennes värdpappa hade VIP pass så vi åkte med honom och hans jobbarkompis, tror jag det var.
På måndagen var det public holiday här (Drottningens födelsedag) så jag sov kvar hos Christina, sen blev det bio på kvällen. What to expect when youre expecting. Den var ok

Idag bakade jag tigerkaka för första gången, blev riktigt lyckad tycker jag! Har blivit sjuk igen också! fy skam!


Slutligen! Har tackat ja till nya värdfamiljen. Dem bor i samma område (Herne bay) fast lite närmare stan och har en dotter på 5 år. hur mysiga som helst. Ska flytta in där i början av augusti och börja jobba den 13e.
Har min sista arbetsdag med den här familjen är dne 6 juli, vilket är om precis en månad. Och jag kommer då vara arbets och hemlös i en månad. Blir förmodligen att jag åker till Fiji en vecka eller två, om jag har råd. Sen har jag inte planerat längre. Hostel och hitta nått litet jobb kanske. Eller förlänga lite med den här familjen. eller hitta någon att bo hos



Gick till en chokladbutik! hur mycket gott som helst!















Köpte största menyn på bion! Sååå gott!!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Fiji!!!! SINBAD!!!!

2012-06-07 @ 13:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0