11 juni

har varit i Nya zeeland 4 månader nu. 4 MÅNADER. bara 8 to go :(
Firade min 4 månaders vistelse med All blacks vs Ireland rubgymatch. kände mig otroligt kluven, vilka ska jag heja på! Så körde på en scarf och mössa med all blacks, och ett Irländskt halsband. fast höll nog liteee mer på all blacks faktist. Vi vann! Efter matchen blev det att springa hem, byta om och springa till bussen. sista bussen här går vid 11..Hamnade på hemmafest med Christina och Tine och sen blev det utgång.

Igår skulle det blivit shopping. har så mycket jag behöver köpa!! Men så blev det ju inte. Gick och tog en varm choklad med Linda först, sen blev jag upphämtad av Micky och vidare till Thiagos lya för att träffa Christina och tine igen. Hängde där ett tag sen tog vi oss till Parnell och chokladbutiken! satt där ett tag tills vi blev upphämtade av Moe och Jonathan. Åkte hem till Moe där han lagade middag till oss, sen dog vi av skratt hela kvällen. Har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv! vet inte vad som hände 

tror att det hela började med denna video. våra skämt blev sjukt roliga.





Förresten! nu har jag bara 4 jobbveckor kvar här. Träffade min handledare förra veckan som tyckte att jag skulle säga till familjen att jag hittat en ny familj, och fråga dem hur det går med att hitta ny au pair.
Har haft det i tankarna att göra det. Vill ju vara artig liksom och så vill jag att dem ska veta att jag gärna skypear med nya au pairen, pratar med dem o så. men känns väldigt konstigt, och lite obekvämt. MEN min värdpappa besparade mig den pinan idag. Han satte sig vid datorn och sa högt (medans alla var i köket) "OM NÅN AV AU PAIR TJEJERNA RINGER PÅ SKYPE, skulle du vara "keen" att prata med dem?" Jaa visst!! säger jag, nog lite för entusiastisk. Ge dem min skype adress bara! Sen frågar han om jag hittat nån ny familj än. såå nu när det är ur världen.
Känns bra att barnen beter sig väldigt moget över det hela. Dem vet allt som händer, och ändå är det som vanligt mellan oss. Vilket är skönt!

Nu ska jag gå och köpa fish&chips upp längs vägen.

Arrivaderci!












Pavlova. Riktigt Ny zeeländsk dessert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0