Coromandel, Cathedral cove & Hot water beach

Den här helgen åkte jag på ett av Au pair links outings till Coromandel. Vi stannade i Hahei camping där vi satte upp våra tält osv. Jag var aldrig ner till Hahei beach, men det jag såg utav den verkade vara väldigt fint.
Vi ankom på fredagen runt halv 6 och var de första au pairerna där. Jag åkte med två tyska tjejer och egentligen så gjorde vi inte så mycket på hela fredagen.
På lördagen följde jag med två svenska och två tyska tjejer till Cathedral cove och efter det åkte vi till Hot water beach, där man gräver sin egna lilla grop i sanden och sitter i. Jag vet inte riktigt hur det funkar, men mellan hög och lågtidvattnet kan man allså gräva en grop i sanden, så kommer det varmvattet som kan vara upp till runt 64 °C. Det var kul iaf och såg otroligt löjligt ut med en så stor strand och så är det en klump av folk i mitten som sitter i sina gropar..

På söndagen åkte jag med Josefine och tre tyskar till cathedral cove igen. Det är såå fint där borta. Bilderna gör knappast stranden rättvisa. Det var sjukt varmt och trots mina 300 lager av solkräm så lyckades jag bränna mig...För er som sett Narnia: Prins caspian, känner säkert igen er då scenen när dem kommer tillbaka till Narnia är filmad vid Cathedral cove.

Jag hade iaf en jätte trevlig helg och träffade många nya, roliga, trevliga au pairer!




Fin solnedgång i närheten mellan cathedral cove och Hahei camp. Det lila/rosa från himlen reflekterades i vattnet och gjorde hela havet lila.



Hot water beach. På den här bilden ser det väldigt tomt ut. Det var det inte..


































jahaa hej nu blev det mycket bilder.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0