-

Har inte hunnit upptadera något i helgen. Josefine, en svensk tjej från orienteringskursen, kom hit i fredags eftermiddag från Cambridge! Så hon sov kvar hos mig hela helgen. I fredags köpte vi massa godis och åkte hem till mig och såg på film. I lördags tog vi färjan över till Rangitoto Island och klättrade upp för vulkanen! En timma upp och en timma ned. Fast jag tycker det tog bra mycket längre tid upp och bra mycket snabbare ned. Vi var så smarta så började gå vid 1 tiden, när solen blir som starkast. Varmt var det! Så vi kämpade, båda lika otränade. Men vi kom upp till toppen till slut! När vi kom hem blev det en välförtjänt dusch och sen in till stan igen för att testa nattklubbarna.
När vi yrade runt och letade slutade det med att vi frågade en såndär cykelsnubbe som skjutsar runt folk i en liten vagn. Precis när vi skulle gå frågade han var vi kom ifrån. Sverige sa vi varpå han svarar Sverige!! jag bodde i Sverige 6 månader! och börjar prata svenska. Sen skjutsade han oss gratis till någon nattklubb bara för det. Vi hade riktigt kul och kom hem till mig vid 2 tiden helt slut. Idag gick vi bara runt på stan och shoppade lite. fast så mycket shopping blev det inte.

Min värdfamilj är spårlöst försvunnen btw. Har ingen aning om vart dem är.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0