Starting from zero got nothing to lose

Jaha hörni! Har visst inte skrivit på en vecka nu, men det har varit rätt mycket de här dagarna så har inte riktigt haft tid att blogga.

Efter många om och men är det nu iallafall bestämt. Jag kommer lämna denna familjen. Kommer vara kvar här i 4-6 veckor till (4 veckors uppsägningstid) och eftersom jag gillar familjen så mycket sa jag att jag självklart kan stanna kvar så länge det behövs för dem att hitta en ny au pair. Min handledare kom i fredags och "klargjorde" allt, nu ska jag bara skriva ett så kallat exitbrev till familjen(att jag härmed säger upp mig blabla) Hon sa att det kommer bli ganska svårt att hitta ny au pair till familjen men det kommer bli jättelätt att hitta en ny familj till mig. tjoho
Hon hade tillochmed några familjer hon trodde skulle passa! Jag ska bara mejla henne vad jag vill ha och önskemål om var jag vill hamna. Såå var jag är om 4 till 6 veckor är det ingen som vet. Kanske är jag kvar i Auckland, kanske utanför Auckland. Kanske hamnar i Coromandel, Wellington. eller till och med på sydön!

Men jag sa att jag skulle föredra att hamna i Auckland eftersom jag byggt mig ett liv här (skaffat vänner) hehe

Det var ett jättesvårt beslut, och det är lite tråkigt att lämna den här underbara familjen och mina söta värdbarn! Men jag måste tänka på mig själv, vad jag klarar av och inte, och vad jag vill ha ut av det här året. Visst vill jag jobba, det är därför jag kom hit, men det är inte endast därför jag kom hit! Nu kommer jag ha tid att läsa dem där kurserna jag ville ta, gå till gymmet några dagar i veckan och planera bättre. Det blir inte lika rörigt

Så är det någon som känner för att åka till Nya zeeland och jobba som au pair..;)





Kommentarer
Postat av: matilda

Via vilken förmedling har du åkt? Det verkar verkligen som att de bryr sig om dig, jag är nämnligen sugen på att åka till hösten, men vet inte riktigt vart jag ska vända mig. Hoppas du får en superbra familj nu!

2012-04-22 @ 12:42:10
URL: http://kalens.blogg.se/
Postat av: adde

Hej! Vad kul, du borde verkligen åka :) jag åkte genom sts i Sverige, och när jag skickat in min ansökan där tog dem mig vidare till den nya zeeländska orgonisationen au pair link.

Www.aupairlink.co.nz

Jag tror att du kan vända dig direkt dit om du inte vill gå genom en svensk först. Au pair link är bra och du får mycket stöd, men tar du hand om barn under 5 är det rätt mycket pappersjobb att fylla i varje dag om barnet... Vilket jag vet att andra orgonisationer inte har. Au pair link är nog den största här i nz, men är säker på att det finns flera små också, sök runt lite på nternet så hittar du nog något som passar dig :)

Tack det hoppas jag med! :)

2012-04-23 @ 00:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0