Rotorua weekend

Är helt slut i kroppen och huvudet nu. Kom nyligen hem från våran weekend i Rotorua, och fy tusan vad kul vi haft det. Anlände vid halv 12 på fredagskvällen så det var direkt till hostelet och lägga sig. På lördag morgonen blev vi hämtade av en buss som tog oss till White water raftingen och det var så jäkla kul där borta så jag vet inte vad! Kändes som att båten skulle välta ett antal gånger men vi höll oss minsann upprätt i vattenfallen och allt. Guiderna var riktigt sköna också, helt avslappande och skämtade och hade sig. Drog ned Elvira i vattnet! En av guiderna i våran båt var ju inte helt fel att kolla på heller. 21 i Augusti skulle han bli, som jag liksom hehe.

Efter raftingen fick vi några timmars vila innan det var dags för skydive! Fy vad nervösa vi var. Eller iaf jag. När vi kom dit visade det sig att vi skulle dela på oss, dem skickade upp Linda och Elvira först i ett plan så fick lilla jag åka upp själv i ett plan! fast inte helt själv, jag hade ju min "guide" och kameraman med mig. Stod och pratade lite med min kameraman (som jag inte kommer ihåg namnet på) medans vi väntade på planet.
Nämde att jag är otroligt rädd för höjder. "well, this is one way to get over it!" svarade han. fick veta en himla massa. Han var från Californien, kom till nz för några månader sen, hade jobbat med skydive i 5 år, har gjort runt 2000 hopp!! och jaa, sen var det dags att gå på planet. Fick en liten panikattack ca tre sek efter att planet lyfte och började hyperventilera typ. Snubben jag satt fast i lugnade mig dock och efter 10 min i planet kändes det faktist helt ok. när lampan började lysa och dem öppnade dörren, då kände jag att neeej. Hjärnan är ju inte riktigt med på noterna. neheedu, inget självmord idag. typ.
Men när man väl hoppade. Fy tusan vilken härlig känsla. Går inte beskriva alls, det är en sån sak man måste uppleva själv för att förstå! Det var helt otroligt, fantastiskt underbart, och kul som bara den! Vi hoppade från 12000 ft. Det är ca 4 km! Ca 40-60 sek frittfall innan han fäller ut fallskärmen. Och när den är utfälld. Vilken utsikt du har! Inteså konstigt kanske.

Rekomenderar ALLA att göra en skydive! Det är inte läskigt, och till och med jag som är rädd för att stå på en stol kunde göra det.

Idag blev det Zorbing. Man sitter i en typ, skitstor badboll som dem fyller med lite vatten sen rullar dem ner dig för en kulle. As kul faktist, men gick väldigt snabbt. Nu är jag så trött så det finns inte. önskar att jag fick sova bort hela dagen imorn.

Har bara bilder från skydiven, men får bilderna från raftingen om några dagar!




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0