In dublins fair city

åh, vet inte vad som hände! Satt och lyssnade på The galway girl, som Josefine och jag så många gånger gjorde i Dublin, och jag fick liksom..hemlängtan. Inte hemlängtan till Sverige eller nått, utan till Dublin haha.
Så sjukt! Det kändes precis likadant som hemlängtan gör, och så började jag liksom sakna det riktigt mycket och ville bara åka tillbaka!
Vet inte varför jag älskar Irland så mycket, det är bara känslan, historian, byggnaderna, hela landet!
Ska nog bo där faktist. Eller Italien. kanske England. har inte bestämt mig än. äsch tillbaka vill jag iaf.
Fast då kommer jag väl få hemlängtan till Nya zeeland ist! Älskar nz också, vilket underbart land. Vad svårt det ska vara. Men nu är jag här.












Passade Heath denna söndag. Det gick ju sådär. Han var jätte go och hur mysig som helst, men jag var sjukt trött och bara..inte med på noterna alls. Började med att jag igår inte kunde somna, låg och halvsov till 2, sen somnade jag nog. När jag vaknar är klockan bara runt 8..Heaths mormor hade sagt att dem skulle komma och släppa av honom vid 11-halv 12. Bra då sover jag till halv 11 tänkte jag. Tur var väl att jag vaknade så tidigt och bara låg och halvsov, för vid 10 hör jag att dem är här. Vafan? hinner jag tänka och får gå upp i Pyjamas och hela kittet.

Förstår inte varför det ska vara så svårt att hålla de dagar och tider man skrivit upp och sagt. Fick ju en lapp av min värdmamma där det stod vilka dagar och tiderna jag skulle jobba. 12-4 pm, Onsdag, torsdag, söndag och tisdag. När jag pratar med mormorn ändrar hon det till 10-4 pm(faktist 5 ena dagen) Onsdag och fredag.(plus att jag fått tagit hand om både Heath och hans kusiner, som är väldigt söta men iaf)
Så frågar hon idag "jaa, angående imorgon.." då känner jag att neehedu! Inge mer ändra i "schemat" Så då sa jag att nej, jag kan inte imorn jag har redan gjort planer eftersom det står tisdag på lappen.
hehe. kändes skönt att säga nej, måste göra det oftare!! hursom sa hon att jaa självklart det var inga problem, hon kunde ta dem. Så nu köpte jag mig ledigt både Måndag och tisdag tjoho!  





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0