ANZAC



Vilken bra dag säger jag! och på en tisdag också. Har varit soligt och fint hela dagen, efter att jag lämnat av Heath på creche åkte jag till supermarket för att köpa lite nödvändigheter till familjen, och mig själv (Plockgodis!! choklad, muffin) Väl hemma bakade jag jättegoda, superdelikata ANZAC kakor, dagen i ära. (imorn iof) Första gången jag hörde talas om kakorna så visste inte hur det hela skulle sluta. När jag kommer tillbaka med Heath från creche och ska fixa en supergod lunch åt oss kommer min värdpappa in och säger att kakorna är helt perfekta! tjoho! Lekte fram till 3 så var det dags för dem att åka. Familjen ska iväg till Hahei och campa så jag blir själv i huset, igen, idag och imorn! Alla här är lediga imorn för det är ANZAC dagen som är en public holiday.

ANZAC äääär Austalia and New Zealand army corps, som fajtades vid gallipoli under första världskriget. Omkring 60 000 australiensare och 18 000 nyzeeländare dog. Dagen är alltså till för att hedra de som tjänade sitt land.

Japp, det fick jag lära mig när jag besökte Wills skola för några veckor sen!


Igår var också en superb dag! Hade riktigt roligt med Heath hela dagen och lärde honom rita ansikten och små gubbar (han har innan bara ritat massa streck lite var stans, ni vet som små barn gör) När vi sen satt och åt middag går han och hämtar ritplattan och börjar rita gubbar. Så min värdmamma blir jätteglad och imponerad och frågar om han lärde sig det på creche, då säger jag stolt att neheedu, det var jag som lärde honom det idag. Då fick jag massa beröm. Känns riktigt bra att jag fått så mycket uppskattning två dagar i rad, med tanke på omständigheterna.

Gjorde jättegoda svenska pannkakor till lunch igår. såå gott! Har inte ätit svenskt sen jag kom hit :(






Utanför våran dörr!



"Vår" strand ca 500 m från huset


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0